پیام تبریک سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی به رئیس جمهوری منتخب پیام تبریک مصطفی پورمحمدی به مسعود پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پیام تبریک سعید جلیلی به مسعود پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پیام تبریک رئیس قوه قضاییه به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب مردم تبریک نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهوری منتخب ایران (۱۶ تیر ۱۴۰۳) قالیباف خطاب به پزشکیان: مجلس، خود را کنار دولت چهاردهم می‌داند سرلشکر سلامی در پیامی به مسعود پزشکیان: سپاه آماده تقویت تعامل و همکاری با دولت است میزان مشارکت مردم مشهد در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد + جزئیات (۱۶ تیرماه ۱۴۰۳) تبریک مخبر به رئیس جمهور منتخب: امیدوارم با پایان رقابت‌‏های انتخاباتی فصل جدیدی از تعامل و همدلی آغاز شود تبریک دیپلماتیک سران عربستان سعودی به مسعود پزشکیان پوتین در پیامی، انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور ایران به او تبریک گفت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم: رفتار‌های رقابتی دوران انتخابات به هنجار‌های رفاقتی تبدیل شود تقدیر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از مردم برای حضور پرشور در انتخابات ریاست‌جمهوری افزایش میزان دپوی شیر خشک به سه ماه پیام رهبر معظم انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا: اثرگذاری در مسائل بزرگ، بر انگیزه و ایمان و اعتمادبه‌نفس متّکی است آمار مشارکت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی اعلام شد + جزئیات قدردانی استاندار خراسان‌رضوی از مردم برای خلق حماسه حضور در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری  نشست خبری مسعود پزشکیان لغو شد + جزئیات (۱۶ تیرماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

جزئیات اقدامات دولت برای عادلانه‌سازی نظام پرداخت حقوق از زبان سخنگوی دولت

  • کد خبر: ۲۰۵۴۰۹
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
جزئیات اقدامات دولت برای عادلانه‌سازی نظام پرداخت حقوق از زبان سخنگوی دولت
سخنگوی دولت از تصویب طرحی در هیئت وزیران با هدف عادلانه‌کردن نظام پرداخت‌ها، جلوگیری از هزینه‌های غیرضرور، ساماندهی سفر‌های خارجی و اصلاح آیین‌نامه حق مأموریت سفر‌های خارجی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو اقدام خوب محیط‌زیستی در جلسه امروز هیئت وزیران محقق شد. اول اصلاح آیین‌نامه فنی کنترل و کاهش آلودگی‌های موضوع ماده ۲ قانون هوای پاک بود که تصویب شد. در این زمینه استاندارد‌های آلایندگی‌های خودروها، موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه جاده‌ای چه تولید داخل و چه وارداتی به بازنگری منجر و سخت‌گیری‌ها در این زمینه بیشتر شد تا به سمت افزایش استاندارد‌های «یورو ۶» حرکت کنیم.

وی افزود: در حوزه استاندارد‌های «یورو ۵» سخت‌گیری‌های بیشتری در مورد خودرو‌های دیزلی، سواری و موتوری انجام می‌شود تا شاهد هوای پاک‌تری به ویژه در سطح کلانشهر‌ها باشیم.

سخنگوی دولت با اشاره به دومین اقدام هیئت وزیران در این زمینه، اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودرو نیز به تصویب هیئت وزیران رسید. تسهیلات و سازوکار‌های لازم برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده چه حمل و نقل عمومی و چه شخصی با خودرو‌های نو پیش‌بینی شد. الزاماتی هم برای تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو‌ها در نظر گرفته شد که به تناسب میزان تولید گواهی میزان اسقاط را ارائه کنند تا اثرات خوبی در تقویت هوای پاک در کشور داشته باشد.

دبیر هیئت دولت گفت: مصوبه‌ای در راستای حرکت به سمت عادلانه‌سازی پرداخت حقوق مقرر شد. گزارشی در این زمینه از سوی رئیس سازمان اداری استخدامی ارائه شد که نشان می‌داد در دو سال فعالیت دولت سه آزمون فراگیر برای جذب برگزار شده است. طی ۹ ماه ابتدایی دولت، هشت آزمون اختصاصی برگزار شده و جذب‌ها به سمت برگزاری آزمون‌های عمومی حرکت کرده تا جذب‌ها عادلانه‌تر باشد.

بهادری جهرمی یادآور شد: مصوبه اخیر در راستای عادلانه‌کردن نظام پرداخت‌ها، جلوگیری از هزینه‌های غیرضرور، ساماندهی سفر‌های خارجی و اصلاح آیین‌نامه حق مأموریت سفر‌های خارجی اصلاح شد و دامنه شمول آن بسیار گسترده‌تر شد تا علاوه بر کارکنان دولتی کلیه کارکنان و مدیران شرکت‌های دولتی، همه نهادها، شرکت‌ها، مجموعه‌ها و موسسات عمومی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند یا ارتباط سازمانی با دولت دارند را هم در بر گیرد.

بهادری جهرمی ادامه داد: هزینه‌های سفر خارجی مثل گذشته به صورت ارزی پرداخت می‌شود، چون باید در طول سفر هزینه انجام شود. اما حق ماموریت با اصلاحی که دولت در نظر گرفت به صورت ریالی محاسبه می‌شود تا نظارت‌پذیری و شفافیت افزایش یابد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->